Nazwa formularza | Kompleks dworcowy Gdynia Główna- informacje dodatkowe |
---|---|
Budynek wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną | Tak |
Wejście urządzone przejrzyście (bez przeszkód), można je uznać za przystosowane dla osób niedowidzących i niewidomych | Tak |
Wejście do budynku wyraźnie widoczne na tle fasady | Tak |
Wejście wystarczająco oświetlone | Tak |
Drzwi wejściowe z domofonem | Nie |
Domofon z oznaczeniami wypukłymi przycisków | Nie |
Przy domofonie świetlna informacja o otwarciu drzwi | Nie |
W przejściach brak przeszkód na wysokości głowy | Tak |
Czy jest pomoc, recepcja lub informacja? | Tak |
Pomoc, recepcja, informacja, w pobliżu wejścia | Tak |
Źródło światła za osobą pracującą w recepcji/informacji | Nie |
Osoba pracująca w recepcji/informacji widoczna dla klienta | Tak |
Drzwi i przejścia bez progów | Tak |
Drzwi wejściowe szklane (o ile są) | Nie |
Drzwi wejściowe oznaczone kontrastowo | Nie |
Przezroczyste drzwi i ściany wewnątrz budynku | Tak |
Przezroczyste drzwi i ściany wewnątrz budynku oznacone kotrastowo | Tak |
Drzwi wewnątrz budynku dobrze widoczne na tle ścian korytarza | Tak |
Stopnie (o ile są) | Nie |
Stopnie oznaczone kontrastowo | Nie |
Pętla indukcyjna stała | Tak |
Pętla indukcyjna stała oznaczona | Tak |
Pętla indukcyjna "stanowiskowa" | Nie |
Pętla indukcyjna "stanowiskowa" oznaczona | Nie |
Tablice informacyjne/drogowskazy | Tak |
Wskazówki w języku symbolicznym/obrazkowym | Tak |
Informacje na ekranach wideo, tablicach neonowych itp. | Tak |
Informacje w postaci wideotekstu | Tak |
Filmy wideo/informacje z napisami w języku polskim | Nie |
Wskazówki akustyczne / zapowiedzi | Tak |
Informacje nagrane na nośniki dźwięku | Nie |
Dostępny pokój cichej obsługi dla klientów słabosłyszących | Nie |
Ciągi komunikacyjne proste | Tak |
Ciągi komunikacyjne proste i przecinające się z innymi pod kątem prostym | Tak |
Odmienna faktura i kolorystyka nawierzchni jako system orientacji | Tak |
Kolorystyka wspomagająca rozpoznawanie ukształtowania korytarza | Tak |
Numeracja pięter przez oznaczenia na poręczach | Nie |
Prostokątny kształt pomieszczeń | Tak |
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki odpowiedniej wielkości i skontrastowane | Tak |
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki czytelne dotykiem | Nie |
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki w piśmie Brailla | Nie |
Pomoce techniczne dla osób niedosłyszących (np. wzmacniacze dźwięku, słuchawki itp.) | Tak |
Dostępna "ad hoc" osoba posługująca się polskim językiem migowym | Nie |
w miarę możliwości oceń stopień znajomości języka w skali od 1 do 6 (1 słabo, 6 biegle) | 0 |
Dostępny tłumacz polskiego języka migowego on-line | Nie |
przez cały czas pracy instytucji | Nie |
właściwe stanowisko tłumaczenia | Nie |
Widoczne oznaczenie usług/informacji dostępnych w języku migowym (ucho i/lub dłonie) | Nie |
Możliwość skorzystania z tłumacza zgodnie z przepisami ustawy (w ciągu 3 dni) | Nie |
Dostępna informacja o placówce w polskim języku migowym | Nie |
Świetlny system alarmowy/system powiadamiania | Tak |
Możliwość wejścia z psem asystujacym | Tak |
Rampy poziome zabezpieczone i oznaczone kontrastowym kolorystycznie pasem | Nie |
Na przejściach dla pieszych prowadzących do budynku zastosowano rampy krawężnikowe | (brak wartości) |
Początek i koniec biegu pochylni jest wyróżniony przy pomocy kontrastowego koloru oraz zmiany w fakturze | (brak wartości) |
Przy wejściu do budynku znajdują się oznaczenia o zmiennej fakturze w podłożu (np. kafelki, maty z wyżłobieniami) | (brak wartości) |
Brzeg elementów wiszących, których dolna krawędź znajduje się poniżej 2,2 m (np. gabloty), nie znajdują się dalej niż 10 cm od płaszczyzny ściany | (brak wartości) |
W budynku zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub system wypukłych znaków | (brak wartości) |
Uwagi | Drzwi wejściowe szklane- w przejściu podziemnym prowadzącym do peronu. Na peronie 1 (SKM) znajduje się słupek Info - SOS z pętlą indukcyjną dla osób niedosłyszących. Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową/ograniczoną mobilnością (na podstawie informacji ze strony pkp): PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika min. 48 godz. przed planowaną podróżą (2 opcje): - telefonicznie pod numerem infolinii kolejowej przewoźnika, - drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną). Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna przybyć na dworzec min.30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, w celu możliwości bezpiecznego dotarcia do pociągu. Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją (blisko kas, bezpośrednio obok kasy skm, na przeciwko ławek w poczekalni- jedyne oznaczone miejsce stojące na dworcu dla osób na wózkach inwalidzkich) . Pracownicy ochrony fizycznej dworca asystują osobie o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego) W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z ww. osobą. Asysta pracowników ochrony dworca odbywa się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, którymi osoba będzie wsiadać lub od drzwi pociągu, z którego ww. osoba wysiada - do oznaczonego miejsca na dworcu lub do głównego wyjścia z obszaru stacji. W czasie wejścia i wyjścia do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna pociągowa. Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel. 22 474-13-13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: cbdk@pkp.pl –wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej. (Informacja potwierdzona w kasie dworcowej). W kasie uzyskałam informację, iż wśród obsługi dworca nie ma osoby posługującej się j. migowym, w kasach Panie komunikują się osobami niesłyszącymi na piśmie bądź klienci pokazują w telefonach interesujące ich połączenia/trasy. |