Informacje dodatkowe o obiekcie

Audyt: Przebudowa kompleksu dworcowego Gdynia Główna

Powrót do audytu

Nazwa formularzaKompleks dworcowy Gdynia Główna- informacje dodatkowe
Budynek wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną Tak
Wejście urządzone przejrzyście (bez przeszkód), można je uznać za przystosowane dla osób niedowidzących i niewidomych Tak
Wejście do budynku wyraźnie widoczne na tle fasadyTak
Wejście wystarczająco oświetloneTak
Drzwi wejściowe z domofonemNie
Domofon z oznaczeniami wypukłymi przyciskówNie
Przy domofonie świetlna informacja o otwarciu drzwiNie
W przejściach brak przeszkód na wysokości głowyTak
Czy jest pomoc, recepcja lub informacja?Tak
Pomoc, recepcja, informacja, w pobliżu wejścia Tak
Źródło światła za osobą pracującą w recepcji/informacjiNie
Osoba pracująca w recepcji/informacji widoczna dla klienta Tak
Drzwi i przejścia bez progówTak
Drzwi wejściowe szklane (o ile są)Nie
Drzwi wejściowe oznaczone kontrastowoNie
Przezroczyste drzwi i ściany wewnątrz budynkuTak
Przezroczyste drzwi i ściany wewnątrz budynku oznacone kotrastowoTak
Drzwi wewnątrz budynku dobrze widoczne na tle ścian korytarzaTak
Stopnie (o ile są)Nie
Stopnie oznaczone kontrastowoNie
Pętla indukcyjna stałaTak
Pętla indukcyjna stała oznaczonaTak
Pętla indukcyjna "stanowiskowa"Nie
Pętla indukcyjna "stanowiskowa" oznaczonaNie
Tablice informacyjne/drogowskazyTak
Wskazówki w języku symbolicznym/obrazkowymTak
Informacje na ekranach wideo, tablicach neonowych itp.Tak
Informacje w postaci wideotekstuTak
Filmy wideo/informacje z napisami w języku polskim Nie
Wskazówki akustyczne / zapowiedziTak
Informacje nagrane na nośniki dźwiękuNie
Dostępny pokój cichej obsługi dla klientów słabosłyszącychNie
Ciągi komunikacyjne prosteTak
Ciągi komunikacyjne proste i przecinające się z innymi pod kątem prostymTak
Odmienna faktura i kolorystyka nawierzchni jako system orientacjiTak
Kolorystyka wspomagająca rozpoznawanie ukształtowania korytarzaTak
Numeracja pięter przez oznaczenia na poręczachNie
Prostokątny kształt pomieszczeńTak
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki odpowiedniej wielkości i skontrastowaneTak
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki czytelne dotykiemNie
Oznaczenia pomieszczeń/wskazówki w piśmie BraillaNie
Pomoce techniczne dla osób niedosłyszących (np. wzmacniacze dźwięku, słuchawki itp.)Tak
Dostępna "ad hoc" osoba posługująca się polskim językiem migowym Nie
w miarę możliwości oceń stopień znajomości języka w skali od 1 do 6 (1 słabo, 6 biegle)0
Dostępny tłumacz polskiego języka migowego on-lineNie
przez cały czas pracy instytucjiNie
właściwe stanowisko tłumaczenia Nie
Widoczne oznaczenie usług/informacji dostępnych w języku migowym (ucho i/lub dłonie)Nie
Możliwość skorzystania z tłumacza zgodnie z przepisami ustawy (w ciągu 3 dni)Nie
Dostępna informacja o placówce w polskim języku migowym Nie
Świetlny system alarmowy/system powiadamiania Tak
Możliwość wejścia z psem asystujacymTak
Rampy poziome zabezpieczone i oznaczone kontrastowym kolorystycznie pasemNie
Na przejściach dla pieszych prowadzących do budynku zastosowano rampy krawężnikowe(brak wartości)
Początek i koniec biegu pochylni jest wyróżniony przy pomocy kontrastowego koloru oraz zmiany w fakturze(brak wartości)
Przy wejściu do budynku znajdują się oznaczenia o zmiennej fakturze w podłożu (np. kafelki, maty z wyżłobieniami)(brak wartości)
Brzeg elementów wiszących, których dolna krawędź znajduje się poniżej 2,2 m (np. gabloty), nie znajdują się dalej niż 10 cm od płaszczyzny ściany(brak wartości)
W budynku zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub system wypukłych znaków(brak wartości)
UwagiDrzwi wejściowe szklane- w przejściu podziemnym prowadzącym do peronu.
Na peronie 1 (SKM) znajduje się słupek Info - SOS z pętlą indukcyjną dla osób niedosłyszących.

Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową/ograniczoną mobilnością (na podstawie informacji ze strony pkp):

PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika min. 48 godz. przed planowaną podróżą (2 opcje):
- telefonicznie pod numerem infolinii kolejowej przewoźnika,
- drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną).

Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna przybyć na dworzec min.30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, w celu możliwości bezpiecznego dotarcia do pociągu.
Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją (blisko kas, bezpośrednio obok kasy skm, na przeciwko ławek w poczekalni- jedyne oznaczone miejsce stojące na dworcu dla osób na wózkach inwalidzkich) .
Pracownicy ochrony fizycznej dworca asystują osobie o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z ww. osobą.
Asysta pracowników ochrony dworca odbywa się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, którymi osoba będzie wsiadać lub od drzwi pociągu, z którego ww. osoba wysiada - do oznaczonego miejsca na dworcu lub do głównego wyjścia z obszaru stacji. W czasie wejścia i wyjścia do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna pociągowa.

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel. 22 474-13-13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: cbdk@pkp.pl –wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej. (Informacja potwierdzona w kasie dworcowej).


W kasie uzyskałam informację, iż wśród obsługi dworca nie ma osoby posługującej się j. migowym, w kasach Panie komunikują się osobami niesłyszącymi na piśmie bądź klienci pokazują w telefonach interesujące ich połączenia/trasy.