Nazwa formularza | Pociąg Newag Impuls 31WE-005 |
---|---|
DRZWI WEJŚCIOWE | |
szerokość drzwi w cm | 140 |
jednoskrzydłowe | Nie |
dwuskrzydłowe | Tak |
przesuwane | Tak |
obrotowe | Nie |
otwierane do wewnątrz | Nie |
otwierane na zewnątrz | Nie |
otwarte przejście | Nie |
automatyczne | Nie |
półautomatyczne | Tak |
Materiał | |
szkło | Tak |
drewno | Nie |
metal/stal | Tak |
tworzywo sztuczne/materiał | Nie |
liczba stopni, które trzeba pokonać | 0 |
szerokość przejścia w pojeździe | 94 |
drzwi i przejścia bez progów | Tak |
drzwi wejściowe szklane (o ile są) oznaczone kontrastowo | Tak |
przezroczyste drzwi i ściany wewnątrz | Nie |
ściany i drzwi oznaczone kontrastowo | Nie |
drzwi wewnątrz dobrze widoczne na tle ścian korytarza | Tak |
informacja tekstowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. w wagonie | Tak |
informacja głosowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. wewnętrzna wagonie | Tak |
informacja głosowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. zewnętrzna wagonu | Nie |
krawędzie wejść do pojazdów oznaczone kontrastowo w stosunku do podłogi pojazdu | Tak |
elementy sterujące (hamulce bezpieczeństwa itp.) opisane w sposób właściwy z punktu widzenia osób niepełnosprawnych wzrokowo | Nie |
elementy sterujące (hamulce bezpieczeństwa itp.) na wysokości maks. 140 cm | Nie |
systemy informacyjne na zewnątrz dostępne dla osób niedowidzących | Tak |
możliwość ustawienia pojazdu na poziomie peronu | Nie |
pojazd z wmontowaną rampą do połączenia go z peronem | Tak |
Czy jest rampa? | Tak |
długość rampy | 270 |
największe nachylenie rampy (różnica wysokości na 40cm długości) | 0 |
odpowiedniej wielkości, kontraście i formie informacje o numerach przedziałów i miejsc | Tak |
komunikaty dźwiękowe | Nie |
elementy konstrukcyjne pojazdu (uchwyty itp) kontrastowe w stosunku do reszty wnętrza pojazdu | Tak |
elementy konstrukcyjne pojazdu (uchwyty itp.) na wysokości 150 - 190 cm. | Nie |
urządzenia samoobsługowe (kasowniki itp) dostosowane do osób niewidomych i słabowidzących | Nie |
urządzenia samoobsługowe (kasowniki itp) na wysokości maks. 140 cm | Nie |
w wagonie wyznaczone miejsce dla osób poruszajacych się na wózkach inwalidzkich | Tak |
wolna powierzchnia poruszania się w wagonie szer. w cm | 205 |
wolna powierzchnia poruszania się w wagonie gł. w cm | 269 |
obsługa przeszkolona z obsługi niepełnosprawnego klienta | Tak |
Uwagi | Do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo dostosowany jest tylko człon A Ad. szerokość przejścia w pojeździe (różne szerokości, najwęższa w całym pociągu to 67 cm, 94 cm to światło przejazdu między przeciwległymi drzwiami przy złożonych rampach w członie A) Ad. drzwi wejściowe - jeżeli zostaną otwarte za pomocą przycisku dla os. niep. nie zamykają się automatycznie, zamyka je dopiero maszynista, gdy dana osoba wjedzie Ad. drzwi i przejścia bez progów (jedyne schody w całym pociągu to schody do kabiny maszynisty. Osoba niepełnosprawna ruchowo może jednak wezwać obsługę przez przycisk SOS) Ad. elementy sterujące opisane w sposób właściwy z punktu widzenia osób niepełnosprawnych wzrokowo (brak brailla, elementy kontrastują z resztą pojazdu, napis hamulec i SOS większą czcionką, innych dostosowań brak) Ad. elementy sterujące na wysokości maks. 140 cm (hamulec - 180cm, na wysokości maks. 140 znajduje się za to przycisk otwierania drzwi zewnętrznych oraz przycisk SOS - maszynista ma wgląd za pomocą kamery na miejsce w którym naciśnięto przycisk i informuje o zdarzeniu kierownika) Ad. odpowiedniej wielkości, kontraście i formie informacje o numerach przedziałów i miejsc - brak przedziałów i numerów miejsc, same fotele kontrastowe w stosunku do wnętrza Ad. komunikaty dźwiękowe - tylko przy zamykaniu drzwi, inne przyciski np. SOS bez komunikatu dźwiękowego Ad. długość rampy - zmierzona w przybliżeniu w stanie złożonym, przewoźnik nie mógł rozłożyć rampy na peronie Ad. miejsce dla osób poruszających się na wózku - jest to równocześnie miejsce do transportu rowerów Ad. szkolenia obsługi - obsługa ma 3 razy w roku pouczenia okresowe, gdzie jednym z tematów jest obsługa klientów niepełnosprawnych Ad. urządzenia samoobsługowe - brak urządzeń samoobsługowych w pociągach |