Metro/Pociąg/Autobus/Tramwaj

Audyt: Zakup pięciu nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych na potrzeby realizacji przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A. zadań przewozowych dla potrzeb komunikacji podmiejskiej

Powrót do audytu

Nazwa formularzaPociąg Newag Impuls 31WE-005
DRZWI WEJŚCIOWE
szerokość drzwi w cm140
jednoskrzydłoweNie
dwuskrzydłoweTak
przesuwaneTak
obrotoweNie
otwierane do wewnątrzNie
otwierane na zewnątrzNie
otwarte przejścieNie
automatyczneNie
półautomatyczneTak
Materiał
szkłoTak
drewnoNie
metal/stalTak
tworzywo sztuczne/materiałNie
liczba stopni, które trzeba pokonać0
szerokość przejścia w pojeździe94
drzwi i przejścia bez progówTak
drzwi wejściowe szklane (o ile są) oznaczone kontrastowoTak
przezroczyste drzwi i ściany wewnątrzNie
ściany i drzwi oznaczone kontrastowoNie
drzwi wewnątrz dobrze widoczne na tle ścian korytarzaTak
informacja tekstowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. w wagonieTak
informacja głosowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. wewnętrzna wagonieTak
informacja głosowa o nr linii, trasie, poszczególnych przystankach itp. zewnętrzna wagonuNie
krawędzie wejść do pojazdów oznaczone kontrastowo w stosunku do podłogi pojazduTak
elementy sterujące (hamulce bezpieczeństwa itp.) opisane w sposób właściwy z punktu widzenia osób niepełnosprawnych wzrokowoNie
elementy sterujące (hamulce bezpieczeństwa itp.) na wysokości maks. 140 cmNie
systemy informacyjne na zewnątrz dostępne dla osób niedowidzącychTak
możliwość ustawienia pojazdu na poziomie peronuNie
pojazd z wmontowaną rampą do połączenia go z peronemTak
Czy jest rampa?Tak
długość rampy270
największe nachylenie rampy (różnica wysokości na 40cm długości)0
odpowiedniej wielkości, kontraście i formie informacje o numerach przedziałów i miejscTak
komunikaty dźwiękoweNie
elementy konstrukcyjne pojazdu (uchwyty itp) kontrastowe w stosunku do reszty wnętrza pojazdu Tak
elementy konstrukcyjne pojazdu (uchwyty itp.) na wysokości 150 - 190 cm.Nie
urządzenia samoobsługowe (kasowniki itp) dostosowane do osób niewidomych i słabowidzącychNie
urządzenia samoobsługowe (kasowniki itp) na wysokości maks. 140 cmNie
w wagonie wyznaczone miejsce dla osób poruszajacych się na wózkach inwalidzkichTak
wolna powierzchnia poruszania się w wagonie szer. w cm205
wolna powierzchnia poruszania się w wagonie gł. w cm269
obsługa przeszkolona z obsługi niepełnosprawnego klientaTak
UwagiDo potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo dostosowany jest tylko człon A
Ad. szerokość przejścia w pojeździe (różne szerokości, najwęższa w całym pociągu to 67 cm, 94 cm to światło przejazdu między przeciwległymi drzwiami przy złożonych rampach w członie A)
Ad. drzwi wejściowe - jeżeli zostaną otwarte za pomocą przycisku dla os. niep. nie zamykają się automatycznie, zamyka je dopiero maszynista, gdy dana osoba wjedzie
Ad. drzwi i przejścia bez progów (jedyne schody w całym pociągu to schody do kabiny maszynisty. Osoba niepełnosprawna ruchowo może jednak wezwać obsługę przez przycisk SOS)
Ad. elementy sterujące opisane w sposób właściwy z punktu widzenia osób niepełnosprawnych wzrokowo (brak brailla, elementy kontrastują z resztą pojazdu, napis hamulec i SOS większą czcionką, innych dostosowań brak)
Ad. elementy sterujące na wysokości maks. 140 cm (hamulec - 180cm, na wysokości maks. 140 znajduje się za to przycisk otwierania drzwi zewnętrznych oraz przycisk SOS - maszynista ma wgląd za pomocą kamery na miejsce w którym naciśnięto przycisk i informuje o zdarzeniu kierownika)
Ad. odpowiedniej wielkości, kontraście i formie informacje o numerach przedziałów i miejsc - brak przedziałów i numerów miejsc, same fotele kontrastowe w stosunku do wnętrza
Ad. komunikaty dźwiękowe - tylko przy zamykaniu drzwi, inne przyciski np. SOS bez komunikatu dźwiękowego
Ad. długość rampy - zmierzona w przybliżeniu w stanie złożonym, przewoźnik nie mógł rozłożyć rampy na peronie
Ad. miejsce dla osób poruszających się na wózku - jest to równocześnie miejsce do transportu rowerów
Ad. szkolenia obsługi - obsługa ma 3 razy w roku pouczenia okresowe, gdzie jednym z tematów jest obsługa klientów niepełnosprawnych
Ad. urządzenia samoobsługowe - brak urządzeń samoobsługowych w pociągach

zewnętrzna strona drzwi do członu A, poniżej przycisk otwierania drzwi dla o. niep. ruchowo
zewnętrzna strona drzwi do członu A, poniżej przycisk otwierania drzwi dla o. niep. ruchowo

piktogram oznaczający miejsce dla wózków, przycisk SOS (na wysokości 117 cm)
piktogram oznaczający miejsce dla wózków, przycisk SOS (na wysokości 117 cm)

miejsce dla osób na wózkach, powyżej niewidoczne haki na rowery
miejsce dla osób na wózkach, powyżej niewidoczne haki na rowery

wygląd drzwi od wewnątrz
wygląd drzwi od wewnątrz

schody do kabiny maszynisty
schody do kabiny maszynisty

kontrastowy pas przy wejściu, po prawej widoczna złożona i obudowana rampa
kontrastowy pas przy wejściu, po prawej widoczna złożona i obudowana rampa

hamulec bezpieczeństwa
hamulec bezpieczeństwa

rampa
rampa

siedzenia kontrastują z wnętrzem
siedzenia kontrastują z wnętrzem

przycisk sos po naciśnięciu - podświetlony
przycisk sos po naciśnięciu - podświetlony

informacja tekstowa o trasie i poszczególnych przystankach
informacja tekstowa o trasie i poszczególnych przystankach

wnętrze pociągu w członach niedostosowanych do o. na wózkach
wnętrze pociągu w członach niedostosowanych do o. na wózkach